En olycka händer så lätt.

Dagen innan julafton, den 23 december. 4 grader celsius utomhus. Sittandes i bilen mot Alingsås. Skrikandes i panik "JAG ÅKER I DIKET!!!!", jag vet inte hur många gånger. Kraschad bil, ståendes i diket. Glasgata i en lång, mild, kurva och resultatet blev att hallonet är mosad, men jag klarade mig undan med lätta smärtor i nacken. Jag är tacksam för den bilen jag satt i, att det var just en krocksäker volvo jag satt i. Den dagen, den 23 december, blev inte alls som jag och sambon hade tänkt oss. Vi la ner tre timmar på akuten, för att kolla upp mig, vi la ner runt fyra timmar för att få upp bilen ur diket och frakta den hemåt. Det var inte vad vi skulle roa oss med, men så blev det.
 
Var rädda om er där ute och ta hand om er själva och varandra. Man vet aldrig när olyckan kan vara framme och hur det kan sluta. I mitt fall slutade det bra, men jag hade lika gärna kunnat fått spendera min julafton på sjukhuset. Kör försiktigt. Berätta för den ni älskade att ni gör just det, älskar den. Ta inget i livet förgivet. Njut av nuet. Tänk före, inte efter.
 
Fina Hallonet!



Namn:
Stambesökare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0