Vi har bara en bil och det driver mig till vansinne!

Vansinne är fel ordval, men just nu, i denna stund, önskar jag att vi, jag och sambon, hade två fungerande bilar. Jag är trött i huvudet, efter att ha suttit och läst litteratur inför en inlämning, som jag ska skriva. Mitt huvud skulle behöva ha en stallpaus, men den får vänta ett tag till. Varför? För att sambon har bilen, inne i Alingsås och han (sambon, inte bilen) jobbar till kvart i fem. Först när han kommit hem och vi har fått i oss lite middag, så kan jag ta bilen till stallet och äntligen få koppla bort skoltankarna!

Normalt sett så har sambon och jag två bilar, men tyvärr gick sambons bil sönder för en och en halv vecka sedan och den är inte lagad ännu, ärligt talat så vet vi inte ens alla fel på den.

Vårat senaste år har varit fyllt av bilköp och biltrassel. Det började med att mamma ville ha tillbaka sin bil, då köpte jag en billig Ford Focus (i snorbra skick!!!!) Den bilen krockade jag efter några månader, då en bonde hade sina jakar på rymmen. Efter RäserFåååårdenFicus, så köptes Skrutten. Fina, fina Skrutten, som var en ful S40 med Turbo. Den bilen var fantastisk i motor och växellåda, men utsidan hade sett bättre dagar, men oj vad roligt vi hade med den! Fram tills Andreas krockade med ett rådjur och bilen blev inlöst. Då köptes en v50 T5, som Andreas körde (och jag körde hans ådi) Vi insåg snart att v50'n var för dyr för oss att äga, samtidigt som jag pluggade. Då kom Hallonet in i bilden, den s70 som jag har! Vi har ägt denna pärla i en månad, då bestämmer sig ådin för att ge upp. KOM IGEN! Vi har tröttnat på att leta bil, låt vårat liv handla om något annat nu. SNÄLLA!!!
 
Fina Hallonet, vad jag är glad i dig!

Lovise
2016-10-26 @ 17:46:42
URL: http://wwwLoviseC.com

Har du hört talas om cykel? Både billigare att köpa och köra! :P

Svar: Betyder det att Andreas får ta cykeln, då bilen är min? :D
RebReads92




Namn:
Stambesökare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0